فیدر گریتینگ

یکی از مراحل ساخت ، برشکاری تسمه‌ها و پانچ آنها برای مونتاژ کردن می باشد . با توجه به نوع گریتینگ ( تسمه در تسمه، نیم‌تسمه و یا میلگرد ) مدت زمان مرحله پانچ مشخص می‌شود . به عنوان مثال برای ساخت تسمه در تسمه ، نیاز است که هر دو تسمه باربر و رابط توسط دستگاه پرس و قالب مخصوص آن ، پانچ کاری شوند . اما برای تولید گریتینگ تسمه در نیم‌تسمه، میلگرد و یا چهارپهلوی تابیده شده ، تنها نیاز است که تسمه‌های باربر با توجه به شکل مقطع رابط‌ها به صورت مستطیل و یا نیم دایره، شیار زنی (پانچ) شوند .

این عملیات به دو صورت دستی یا ماشینی انجام می‌پذیرد. که در روش دستی ابتدا تسمه‌های شاخه‌ای (معمولا 6 متری) برشکاری شده ، سپس توسط دستگاه پرس و قالب پانچ، با روش سنتی دستی شیارزنی می‌شوند . اما در روش ماشینی تسمه‌های کویل توسط فیدر و دستگاه پرس شیارزنی و برشکاری می شوند .

فیدر گریتینگ

فیدر گریتینگ

 

اکثر شرکت‌های تولیدکننده در کشور از فیدر پنوماتیک (بادی) برای اینکار استفاده می‌کنند که علاوه بر مشکلاتی همچون زمان بیشتر ساخت و محدودیت ضخامت تسمه، به صورت تمام اتوماتیک نبوده و نیروی انسانی نیز در قبل و حین مراحل کار دخالت دارد که باعث وجود خطا خواهد شد . اما نوعی دیگر از فیدر وجود دارد که این مشکلات در آن وجود ندارد و تا به امروز تنها به صورت وارداتی برای گریتینگ سازان کشور قابل استفاده بود .

اما شرکت پارس مشبک پردیس

توسط تیم فنی مهندسی و ساخت خود ، توانسته است با ایجاد خط برشکاری و پانچ تسمه  به صورت تمام اتوماتیک (CNC) بدون محدودیت ابعادی و ضخامت تسمه ، خود را به عنوان یکی شرکتهای دارای تجهیزات پیشرفته در زمینه تولید گریتینگ گالوانیزه ، در کشور معرفی کند .

در این روش علاوه بر کاهش زمان مراحل تولید ، قیمت ، نیروی انسانی و خطای کاری، باعث افزایش کیفیت نهایی خواهد شد . اجزای تشکیل دهنده این خط ، کویل باز کن تسمه ، صاف کن پنوماتیکی ، فیدر و تابلو تجهیزات برنامه‌دهی دستگاه به اضافه دستگاه پرس ضربه‌ای هستند .