کاربرد گریتینگ در شهرسازی و ساختمان همانطور که می دانیم، بیشترین استفاده گریتینگ در صنایع پتروشیمی، غذایی، تأسیسات، کشتی سازی و به طور کلی اکثر صنایع مربوط به طراحی و ساخت سازه‌های فلزی و غیرفلزی می باشد.

اما امروزه با توجه به پیشرفت پروسه تولید و بوجود آمدن روشهای نوین، استفاده از صفحات مشبک فلزی توسعه یافته و شبکه های فولادی کاربرد بیشتری را نسبت به گذشته در زمینه هایی همچون ساختمان سازی و شهرسازی به خود اختصاص داده اند.

بیشترین کاربرد در شهرسازی مربوط به پوشش کانال های آب رو، فاضلاب شهری و ساخت دریچه های منهول بوده. همچنین در مواردی به عنوان پوشش تاسیسات، دریچه و کانالهای کابل برق و تلفن مراکز عمومی، بانک، پاساژها، مراکز خرید و بازار استفاده شده است. همچنین در مواردی دیگر همچون پل سازی، معابر شهری، آب نما، سیلوها و محل تخلیه گندم، فرودگاه ها، بلوار و باغچه های شهری به عنوان دور درخت و … از سوی شهرداری ها کاربرد خاص خود را دارد.

کاربرد گریتینگ در شهرسازی و ساختمان

در این بین در صنعت ساختمان سازی گریتینگ جای خود را پیدا کرده و کاربرد وسیعی دارد. به عنوان مثال جهت ساخت راه پله های ساختمانی، پله فرار، راه پله گردان یا اسپیرال (Spiral)، پاگرد، کف پله فلزی, گریتینگ پله، حفاظ دیوار و پنجره، فاضلاب و کانال آبرو پارکینگ ها، لابی ساختمان ها و هتل، کف شور آشپزخانه ها، سرویس بهداشتی و حمام، نورگیر ساختمان، نما کاری و… با توجه به نظر طراح و متخصص مربوطه از گریتینگ گالوانیزه، استنلس استیل، آلومینیوم و یا فایبرگلاس (کامپوزیتی) استفاده می کنند.

شرکت پارس مشبک پردیس آماده همکاری در تمام زمینه های فوق به عنوان تولیدکننده گریتینگ گالوانیزه می باشد.

grating-گریتینگ