2.3/5 - (3 امتیاز)

گریتینگ فایبرگلاس گاهی لازم میشود بنا بر نیازهایی همچون وجود اسید و بخارات اسیدی، بارهای زیاد و ضربه ای، امکان آتش سوزی در محل کار، عایق بودن در مقابل جریان الکتریسیته، سبک تر بودن، استانداردهای مخصوص همچون استاندارد یورو4 و… باید از نوع فایبرگلاس (ساخته شده با مواد کامپوزیتی) استفاده کرد.

 این نوع گریتینگ توسط الیاف کامپوزیت به صورت چندلایه ساخته شده. و در مقابل بارهای ضربه ای بسیار مقاوم میباشد. همچنین به علت سبک بودن وزن، در سازه  بسیار سنگین، کاربرد بهتری دارد.

نحوه ساخت به صورت پنل استاندارد با ابعاد 122*366 سانتی‌متر بوده. و مشتریان بنا بر نقشه های سازه و دهانه های بارگذاری، پنل استاندارد را به راحتی و توسط یک صفحه سنگ، برشکاری میکنند.

گریتینگ فایبرگلاس

مزایای گریتینگ فایبرگلاس

فایبرگلاس گریتینگ محصول منحصر به فردی و سبکی است و بیشتر در کاربردهای مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد. دوام بالا و هزینه نگهداری پایین نیز آن را به انتخاب هوشمندانه ای تبدیل میکند. ترک نخواهد خورد ، شکاف نمیخورد ، یا پیچ و تاب نمی خورد. فایبرگلاس تقویت شده پلاستیک (FRP) برای ماندگاری طراحی شده است. بدون نیاز به تعمیر و نگهداری معمول مورد نیاز بسیاری از مواد کفپوش دیگر. تخته های چوبی سنتی ، هم تحت درمان با مواد نگهدارنده و هم به طور طبیعی مقاوم در برابر پوسیدگی ، عمر کارکرد 10 تا 20 سال دارند و فقط در صورت نگهداری مداوم با تیمارهایی مانند درزگیرهای شیمیایی است. محصولات سیستم گریتینگ فایبرگلاس در حفظ ظاهر و عملکرد اولیه خود به هیچگونه تعمیر و نگهداری احتیاج ندارند.

سیستم گریتینگ فایبرگلاس هر دو سیستم گریتینگ ریخته گری شده و چند لایه را متناسب با کاربردهای منحصر به فرد شما تولید میکند. گریتینگ FRP در برابر خراش و ضربه بسیار مقاوم هست و در تمام مدت رنگی است. که از محو شدن جلوگیری میکند و به آن اجازه می دهد تا عمر خود را نسبت به مواد کف پوش سنتی برای مدت طولانی تری حفظ کند. مواد کفپوش را می توان به یک فریم فرعی FRP ، چوب استاندارد یا فلز متصل کرد.

هزینه گریتینگ فایبرگلاس

سرمایه گذاری اولیه یک کفپوش FRP میتواند بیشتر از گزینه های معمول باشد. اما در بلند مدت پس انداز قابل توجهی از نظر مالی و کارگری ارائه میدهد. سرانجام ، مانند فلز ، رنگهای پلاستیکی تیره وچوبی برخلاف بسیاری از گزینه ما که به طور طبیعی گرما را منعکس میکنند و باعث یک سطح راحت تر برای راه رفتن میشوند ، در آفتاب ظهر گرم میشوند.

اگرچه کفپوش کامپوزیت (ترکیبی از الیاف چوب و الیاف پلاستیک) یک گزینه جذاب تزئینات است. اما لزوماً همانطور که بسیاری از تولیدکنندگان دوست دارند شما آن را باور کنید ، کفپوش عالی نیست. وقت بگذارید تا نکات مثبت و منفی هر گزینه گریتینگ را در نظر بگیرید. از منبع اطلاعات خود آگاه باشید ، حتی مفیدترین فروشندگان ممکن است در مورد توانایی مواد ترکیبی خود اطلاعات نادرستی داشته باشند. بسیاری از تولید کنندگان ادعا می کنند که سیستم های گریتینگ کامپوزیت آنها “بدون تعمیر و نگهداری” هستند. ادعای واقع بینانه تر این است که “نگهداری کم” دارند.

معایب گریتینگ کامپوزیت

از آنجا که بسیاری از آنها تا حدی چوبی هستند ، چربی و مایعات دیگر را جذب می کنند. بنابراین هر گونه نشتی که به طور بالقوه ممکن است لکه دار شود. باید بلافاصله تمیز شود و یا خطر آلوده شدن دائمی عرشه را داشته باشد. پارچه فایبرگلاس ما فقط از الیاف شیشه و مواد رزین اتصال تشکیل شده است که هیچ یک از آنها ذاتی نیستند. این مهر و موم شده است تا اطمینان حاصل شود که هیچ ماده خارجی به مشبک وارد نمی شود که باعث تغییر رنگ یا خرابی زودرس می شود (به عنوان مثال پوسیدگی خشک در چوب طبیعی ، ترک ناشی از گسترش یخ در کامپوزیت ها و غیره). به همین ترتیب ، سایر مواد کامپوزیتی نیز ممکن است مستعد ابتلا به کپک یا کپک باشند. که می تواند به صورت لکه های سیاه یا دایره های خاکستری ظاهر شود و ریشه کنی آن بسیار دشوار هست.

کفپوش چوب و کامپوزیت جامد باید برای اجرای برنامه های تاسیساتی یا خطوط زیر سطح دیگر خارج شود. با استفاده از فضای باز که توسط پنل های FRP ارائه میشود. این خطوط به راحتی و به سرعت قابل اجرا هستند. در صورت نیاز به سرویس ، به جای صدها پیچ ، پانل های ما به راحتی قابل جابجایی هستند (با میانگین فقط 6 نگهدارنده در هر پانل 4’x8 “) برای تعمیرات سریع و آسان برق ، فاضلاب ، شناور و سایر اجزای مهم که ممکن است در زیر کفپوش باشد.

سرویس های گریتینگ فایبرگلاس


علاوه بر این ، پانل های آسیب دیده در حین سرویس می توانند در عرض چند دقیقه تعویض شوند. فضای باز همچنین باعث عبور رطوبت و نور از عرشه میشود. در مناطقی که میزان بارندگی زیاد هست. تجمع این رطوبت می تواند شرایط لغزنده و یا یخی ایجاد کند و احتمال آسیب دیدگی را افزایش دهد. نور خورشید که به کف دریا ، بستر دریاچه یا زمین پایین منتقل میشود باعث رشد سالم اکوسیستم طبیعی منطقه میشود.

با در نظر داشتن این نکته ، هنگامی که در مورد استفاده از تابلوی FRP تصمیم گرفتید. همانطور که قیمت هر متر مربع را میشمارید ، میتوانید پس انداز در تعمیر و نگهداری را با گذشت زمان تعیین کنید. مواردی که باید در نظر بگیرید که منجر به این پس انداز می شود شامل موارد زیر است:

  1. نمی پوسد
  2. Warp یا Splinter نخواهد شد
  3. هرگز به برش زدن ، رنگ آمیزی یا آب بندی نیاز ندارد
  4. نیروی کار کاهش یافته برای نصب و تعمیر